pondělí 7. září 2015

Blogtour Rudý kapitán 4/6: RUDÝ KAPITÁN

Právě dnes vychází kniha Rudý kapitán. Jaká je? Upřímně, dost děsivá. Knihy Dominika Dána jsou známé tím, že se inspirují skutečnými událostmi. A více než kdy dřív si kladu otázku - je možné, aby to byla pravda?



S Richardem Krauzem a celým týmem se setkáváme v roce 1992, pár let po Sametové revoluci. Současná policie nemá s StB už nic společného (alespoň teoreticky), ale lidé jí stále nevěří. Moc tomu nepřidá ani případ, který kriminalisté vyšetřují. Na starém, nepoužívaném hřbitově se nalezla mrtvola. Prapodivné, že? Kdo by řekl, že na hřbitově budou mrtvoly! Ale tahle byla jiná. Pouhých sedm let stará a s hřebíkem v hlavě. Rozjíždí se tedy vyšetřování, které nás zavede do minulosti, výslechům StB, do Česka i k legendám. Otevře staré rány a způsobí nové. A každý by se měl bát o svůj život, protože tento případ je procházka po tenkém ledě.
Krauz a Burger na cestě do práce

Kniha vás hned na začátku k příběhu připoutá a (až na některé části) už nepustí. Jazyk je příjemný, lehce se čte a narozdíl od Básníka mi přijde, že ubral na nespisovnosti (nebo jsem si na to prostě zvykla...). Co se mi nelíbilo je, že přímé řeči jsou přerušované, prokládány třemi tečkami a chybí jim plynulost. Čtení je pak rozkouskované a já jsem se pak nemohla soustředit na příběh.

V knize se objevovalo obrovské množství politiky! Jestli jsem toto říkala u Básníka, odvolávám to a říkám teď. Chápu to, stál na tom celý příběh a neříkám, že by to knihu nějak oslabovalo, ale opakuji - já jsem v té době nežila, proto mi v celém zážitku COSI chybí.

Zmiňovala jsem, že se v knize objevují legendy. Nebudu říkat, o jakou pověst konkrétně jde, v jaké podobě, nebo prozrazovat její roli, povím jen jedno - já na tohle nevěřím! Nevěřím, že existují víly, rytíři, nebo strašidla, nevěřím na Atlantidu nebo na ukryté poklady. Jedině na mimozemšťany, ti existují! :)

Celkově bych knihu ohodnotila kladně, nicméně si myslím, že přečíst ji jednou bohatě stačilo. Nechci se opakovat, ale myslím, že kdybych byla lépe informovaná, jak přesně to před třiceti lety chodilo, měla bych z knihy úplně jiný zážitek. Upřímně, Básník se mi líbil víc.


Mé hodnocení: 70 %

A pokud vás recenze zaujala a dočetli jste až sem, mám pro vás příjemnou zprávu. Na konci celé blogtour bude soutěž o dva výtisky Rudého kapitána. Již brzy se dozvíte více podrobností, zatím se můžete těšit :)

A co vy? Čtěte knihy Dominika Dána? Vyhlížíte netrpělivě, až bude Kapitán na pultech? Zapojíte se do soutěže? Napište mi to do komentářů :)

V.

Žádné komentáře:

Okomentovat