čtvrtek 15. ledna 2015

RECENZE: Jen jeden den

Ahoj, ahoj, ahoj!

Přiznám se, že jsem ještě minulý týden vůbec netušila, jakou knihu budu dneska recenzovat. Takže než jsem vyrazila do své oblíbené knihovny, rozhodla jsem se trochu zapátrat na internetu a našla jsem pár zajímavých a slibně vyhlížejících knih. Bohužel ne všechny, v knihovně byli k dostání - některé zrovna vypůjčené a některé bohužel vůbec neměli. Naštěstí přece jen jednu jsem po chvilce pátrání objevila. Jmenovala se Jen jeden den.

bux.cz




Hlavní hrdinkou je osmnáctiletá Allyson Healyová. Allyson dostala od svých rodičů jako dárek za úspěšně složenou maturitu několikadenní zájezd po Evropě a příšerně drahé luxusní hodinky. Na výlet vyráží se svou nejlepší kamarádkou Melánií. Během cesty navštíví spousty nádherných evropských měst - Řím, Berlín, Vídeň, Prahu a Londýn. Právě během poslední zastávky v Londýně ho Allyson potká. Willema. Herce a věčného tuláka na cestách. Neznají se ani 24 hodin a on jí nabídne, aby s ním odjela. Do Paříže. Toho nejromantičtějšího města na světě. Na jeden den. Žádný normální člověk, by to neudělal. Jenže Allyson už nebaví být tou normální, nudnou a předvídatelnou slečnou. Chce projednou udělat něco bláznivého. Něco riskantního. A tak řekne ANO. Během toho jediného dne se jí podařit změnit svůj život. V Paříži není Allyson, ale Lulu. Její zábavné dvojče. Po nádherně stráveném  dni a noci, ale ráno přichází realita. Willem zmizel. Allyson se zdrcená vrací domů a v září nastupuje na vysokou školu. Všechny její snahy zapomenout na Willema, jsou marné. A tak si našetří peníze a po roce se vrací na "místo činu". Musí zjistit, co se vlastnět stalo a proč ji Willem tenkrát opustil. A nebo neopustil?


Willem mě dlouho drží za zápěstí a prohlíží si mateřský znamínko. Pak je zvedne k ústům. A třebaže jsou jeho rty hebký, a polibek něžný, jako by vrazil nůž do elektrické zásuvky. V tu chvíli mám dojem, že mě zapnul.


Kniha je rozdělena na 2 části. Ta první nesoucí název Jen jeden den popisuje dobrodružství Allyson a Willema. Většinu času se odehrává v Paříži.
Druhá pasáž s názvem Jen jeden rok vypráví život na vysoké (je docela dlouhá a místy může maličko nudit) a následně další výpravu (nejen) do Paříže.

Musím říct, že zezačátku, mě tento román moc nebavil. Hlavní postava mi přišla poněkud nevděčná. Přeci jen dostat cestu po Evropě je krásný a hlavně drahý dar. Allyson se ale tváří, že ji to vůbec nebaví a radši by byla zalezlá někde doma v posteli.

Příběh odehrávající se v Paříži je nádherný. Chvílemi jsem dokonce zapomínala, že čtu knihu a připadala jsem si jeho součástí.



Podle mě, ale nejlepší část je, když se Allyson podruhé vydá do Paříže hledat Willema. Nutno říct, že to opravdu nemá lehké. Vlastně je to jako hledat jehlu v kupce sena. Naštěstí jí ale pomáhají její přátelé.

Při posledních několika stránkách jsem se přistihla, že zapomínám dýchat. Vím - zní to jako klišé, ale tohle se mi snad ještě u žádné knihy předtím nestalo. Vážně! Cítila jsem, jak mi buší srdce. Když jsem přečetla poslední větu, říkala jsem si: "Ne,ne,ne,ne,ne! Tohle přece nemůže být konec! Co to má být?"

Ano, konec je otevřený, což mě sice naštvalo, ale zároveň se neuvěřitelně moc těším na druhý díl Jen jeden rok. Ten má u nás v České republice vyjít někdy začátem dubna, myslím.


HODNOCENÍ: 95 %

Autorka: Gayle Forman

Originál: Just one day

Počet stran: 352

Nakladatelství: YOLI

Rok vydání: 2014


I dnes se určitě nezapomeňte pochlubit, jak se vám kniha líbila:)
Užijte si zbytek školního/pracovního týdne a krásný víkend!

M.

Žádné komentáře:

Okomentovat