neděle 7. února 2016

CO JE HORŠÍ NEŽ REŽISÉR OŠMATÁVAČ? MARIE DOLEŽALOVÁ VÁM TO PROZRADÍ V KAFI A CIGÁRKU

O herečce a blogerce Marii Doležalové je poslední dobou hodně slyšet. Minulý rok získala za svůj blog ocenění Magnesia Litera, vyhrála Star Dance a vydala knihu s tím nejlepším z blogu KAFE A CIGÁRKO. Po prvních výtiscích se jen zaprášilo, a tak jsem potom nezaváhala a jeden z dotisků je můj!



Ty nejlepší fejetony Marie Doležalové o herectví, hercích a herečkách, jejich trápeních, radostech i závisti na jednom místě, v jedné knize. 

Pokud by ještě někdo neznal Marii Doležalovou, je to mladá, česká herečka, která se proslavila rolí Saši v Comebacku, hrála v seriálu Vyprávěj a v mnoha divadelních představeních. Před necelými dvěmi lety si založila blog Kafe a cigárko, které sklízí neuvěřitelný úspěch.

Její fejetony jsou jednoduché, neuvěřitelně milé, veselé, odpočinkové a zejména upřímné. Autorka si na nic nehraje, nedělá ze sebe bohatou hvězdu, které sláva stoupla do hlavy. Naopak - zůstala lidská a herectví se v jejím podání mění v povolání stejně dosažitelné a běžné jako třeba dopravní policista. Ne vždy se vše povede a vyjde podle představ, ale Doležalová si z toho nic nedělá, zasměje se a napíše o tom na blog. A pak se smějí tisíce lidí po celé republice. To je kouzlo jejího úspěchu. Popisuje svou práci takovou, jaká je, boří předsudky a objasňuje zažité pomluvy o herectví. To se mi moc líbilo - já miluji divadlo (jo, filmy taky, ale divadlo mnohem, mnohem víc!) a jsem ráda, že alespoň trochu tuším, jak probíhají zkoušky, alternace nebo přípravy na premiéru.

Já se bez mučení přiznám, že jsem o Kafi a cigárku do StarDance neslyšela. Ani teď ho nesleduji, nesedí mi jeho formát. Ale knížka byla skvělá, fejetony samy o sobě parádní. Krátké články jsou ideální na cesty nebo když nemáte čas číst jednu knihu v kuse. Nicméně jdou přečíst i velice rychle za sebou, já jsem je všechny přečetla za víkend. Jediné, co mi vadí, je vazba knihy. Nemá ji pevnou ani brožovanou, je to kartón, který se strašně jednoduše ohýbá. Já knihu položila na stůl a za deset minut se vlivem tepla a vlhkosti desky ohnuly.

Knihu rozhodně doporučuji a to začínajícím hercům, všem snílkům a divadelním i filmovým fanouškům, režisérům všeho druhu i všem, kteří si veselou tvář Marie Doležalové prostě zamilovali.

Mé hodnocení: 75 %

A co vy? Četli jste Kafe a cigárko? Sledujete stejnojmenný blog? Máte rádi Marii Doležalovou? A schválně - kolik z vás se chtělo nebo stále chce stát hercem nebo herečkou? Já po přečtení Kafe a cigárka tedy ano! :D

Mějte se krásně!

V.

P.S.: Pokud jste ještě neviděli FOTOČLÁNEK, neváhejte! A pokud chcete více Marušky Doležalové, navštivte její KAFE A CIGÁRKO.


7 komentářů:

  1. Jsem si vždycky prohlížela články o této knize a něčím mi přišly zajímavé. Až teď mi došlo, že je to Maruška ze Stardance :-D Seriály s ní jsem nesledovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji taky nikde nesledovala. Ale ve StarDance a i v knize mi přišla strašně milá.
      V.

      Vymazat
  2. Tahle kniha musí být velmi zajímavá :) Jestli mi přijde do cesty,přečt ji, ale nebudu ji vyhledávat :) Povedená recenze :
    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Plánuješ se jít podívat na Listování? Přidali jeden termín-v dubnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama asi ne, ale jestli půjdeš ty, tak se ráda připojím :)
      V.

      Vymazat
  4. Tak už ji mam doma taky, dokonce podepsanou! Tak teď ještě ji přelousknout, ale docela se na ni těším :-)

    OdpovědětVymazat