pátek 3. června 2016

KVĚTEN A JÁ aneb NERVY, MATURITA, PRÁZDNINY

Květen byl hodně o maturitě, která (upřímně) vůbec těžká nebyla, ale stejně mi zabrala hodně času (hlavně psychická příprava a výběr šatů :) ). Moc se toho nedělo, ale něco za zmínku přeci jen stojí...


První věc, o které vám chci povědět, je Literární kavárna. Divadlo J. K. Tyla v Plzni ve spolupráci s Gymnáziem Františka Křižíka a Valeriánovou nadací vyhlásilo soutěž pro mladé "spisovatele". Během roku proběhne pět kol na pět různých témat, každé je zakončeno autorským čtením a celý ročník pak Galavečerem, kde jsou vítězné texty čteny profesionálními herci. Teď probíhá třetí kolo na téma Ne každý se těší na prázdniny. Tento ročník má ještě malý bonus - vítězná díla budou přeložena do němčiny a čtená i v Německu!

Tato soutěž je jako stvořená pro mě - líbí se mi komornost celého projektu, spojení s divadlem i to, že na autorském čtení si svůj text předčítám sama, což mé egoistické já velice těší. 

A tak na vás mám dvě prosby. Jste z Plzně nebo okolí a baví vás psát? Pojďte do toho také! Veškeré další informace, které jsem vám ještě nesdělila já, najdete na webových stránkách Literární kavárny. Bude to sranda!

A zajímá vás, kterým dílem jsem na prvním autorském čtení oblažila posluchače já? Pohádkovou povídkou Tanec anděla s ďáblem. Pokud si ji chcete přečíst, najdete ji ZDE. Jestli se vám zalíbí, budu ráda, když pro ni budete hlasovat přes formulář, který najdete pod seznamem povídek. Vítězné povídky se totiž vybírají na základě počtu hlasů veřejnosti, a tak vás prosím o pomoc a předem děkuji! :)



Jinak se toho skutečně moc nedělo. Složila jsem maturitu, mezinárodní zkoušky ze španělštiny, dostala jsem svoji první doopravdickou kytku, trochu četla, oslavila narozeniny, navštívila několikrát divadlo, byla tančit, viděla jsem v kině Jak přežít single a nové X-Many, snědla nechutně moc jablek a ještě více čokolády, uklidila jsem si pokoj i život, byla s přáteli, pomáhala dětem a tak... 

A jedna perlička z učení. Bylo už moc hodin...



Stále pokračuji v hledání přírodního street artu, několika mými objevy se můžete pokochat níže. 







Za svůj osobní objev měsíce tentokrát prohlašuji film Místa. Minulý týden byl v televizi a já na ně koukala z jednoho marnivého důvodu - v reklamě jsem viděla kudrnatého herce a líbil se mi... Ale i když pominu kvalitu vlasů Jana Ciny, film byl skvělý a rozhodně jej doporučuji všem, kteří hledají nějaký zajímavý snímek, bez výrazného děje, ale s nezapomenutelnými výkony herců.



Už se moc těším na červen, kvůli přijímačkám s maminkou projezdíme půlku republiky, budu fotit mnohem, mnohem, mnohem víc a budu si číst mnohem, mnohem, mnohem víc a už se na to vážně moc těším. 




Doufám, že jste měli ten nejúžasnější květen, co jen může být. 
Mějte se krásně! A prosím, nezapomeňte se podívat na Literární kavárnu a hlasovat :)
V.

P.S.: Ještě k hlasování - do kolonky Jméno patří vaše jméno a věk, do Zprávy napište jméno vašeho favorita (tedy mě? :) ). Děkuji mockrát! A kdo mi pomůže, dostane čokoládu, aby byl tlustý, což ovšem vůbec není úplatek! Mějte se krásně!

2 komentáře:

  1. Už se těším na další fotky a hlavně na recenze. :) Ale chápu to, i já jsem toho teď měla moc a tak jsem najednou zjistila, že i když jsem dřív vydávala dva články za týden, teď mám problém s jedním za měsíc.

    S tím čajem jsi mě pobavila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě neuvěřitelně těší! :)
      A já se už taky těším.. Na to psaní a focení a tak...
      S těmi články je to pravda - minulý rok jsem do května pravidelně vydávala dva články týdně a tento květen málem odešel s nulou!!!
      A prý bude hůř...
      Ošklivá myšlenka.
      Děkuji za skvělý komentář!
      V.

      Vymazat