pátek 16. října 2015

KNIHA vs FILM - PAPÍROVÁ MĚSTA

Jsou dva typy lidí - ti, kteří preferují knihu, a ti, kteří dávají přednost filmu. Na tom rozhodně není nic špatného! Ale co když je kniha i film na stejné téma?? 

To se nedá nic dělat - musí přijít BATTLE: KNIHA vs FILM

3. díl: PAPÍROVÁ MĚSTA (kniha/film)


Zdroj

Představme si soupeře:
 VS

Také u Papírových měst se projevil můj zvyk nejprve si přečíst knihu. Koupila jsem si ji hned v listopadu, pár dní poté, co vyšla. Nebudu vám nic nalhávat - moc se mi nelíbila. Po Hvězdách a Aljašce mi přišla dost slabá. Žádnou z postav jsem si vysloveně nezamilovala, děj mi přišel nejen málo akční (což by až tak nevadilo), ale hlavně nezáživný. Celou recenzi si můžete přečíst ZDE.


Zdroj

I když jsem nebyla z knihy úplně odvázaná, slíbila jsem si, že se půjdu podívat do kina na film, až v srpnu vyjde. Shodou náhod jsem na začátku července narazila na soutěž od Neoluxoru o dva lístky na předpremiéru. Stačilo napsat povídku, jak by mohla Papírová města pokračovat, a být mezi vybranými šťastlivci. Bláznivé vymýšlení náhodných povídek - to je moje, a tak jsem se hned pustila do psaní. Lístky jsem vyhrála a o týden později už jsem se těšila na výlet do Prahy. Všechno bylo připraveno - koupené jízdenky na autobus, připravené mé oblíbené šaty, napsané dopisy, co jsem musela poslat, splněná návštěva zubaře... A stále půl hodiny dlouhá rezerva v plánu. I přes to všechno jsme s kamarádkou ten autobus nestihly. A to jsem kvůli němu běžela necelý kilometr v dlouhých šatech a podpatcích za rekordních sedm minut, málem skočila pod ten odjíždějící autobus a absolvovala velice naštvaný telefonát s žádostí o vrácení peněz za jízdenky. A víte, jaká byla má jediná odměna? Drzý úsměv a zamávání od toho řidiče, který si vesele odjížděl z nástupiště rychlostí šneka za hodinu. Nenávidím Student Agency! Měla jsem tak nadzvednuté mandle, že se mi už nikam nechtělo a hlavně jsem už nechtěla přispívat té společnosti s nechutně drzými a nezdvořilými řidiči!

Nicméně jsem vydržela pouhé dva týdny, než mě přemohla zvědavost a já se do kina vydala u nás v Plzni. 

Film byl parádní! Držel se příběhu knihy, ale vynechal všechny ty nudné části. Herci byli skvělí! Cara Delevingne (Margo) je strašně hezká, ale malinko ji podezřívám, že je šílená. Nat Wolff (Q) mě malinko zklamal, protože jsem si myslela, že bude hezčí.. Ale byl tak sympatický, že jsem mu to nakonec odpustila. Ostatní (zejména představitelé Radara a Bena) byli naprosto boží, takže druhou půlku filmu (hlavně ten road trip) jsem si užila na 150 %.

Nejlepší část filmu byl konec. Neřeknu, jak to skončilo, ale bylo to lepší než v knížce, kde mi to přišlo neuzavřené - ve filmu se vše vysvětlí a uzavře

A jak dopadl tento souboj knihy s filmem? Za vítěze vyhlašuji film, který rozhodně doporučuji ke zhlédnutí.

A co vy? Viděli jste už film? Četli jste knihu? Co se líbilo víc vám?

V.

P. S.: Na závěr přikládám další fotky a několik zajímavých odkazů.

Odkaz na moji recenzi Papírových měst: TADY

Oficiální trailer k filmu:

Zajímavý rozhovor s hlavními představiteli (a Cara je tu božsky šílená :D ):

Hezky zpracovaný book trailer se stručným shrnutím celého děje:

Zdroj




1 komentář:

  1. Taky se mi víc líbil film, herce jsem si představovala jinak. Ben byl nejvtipnější. Cara se mi na Margo hodila. Konec filmu byl lepší než v knížce, souhlasím. Ale ani jedno nebylo trhák, jsem zvědavá, jestli se bude opravdu natáčet Aljaška.

    OdpovědětVymazat